Informare Conferința „Managementul calității serviciilor de sănătate – provocări și oportunități” – 8 decembrie 2022, București
Seria conferințelor regionale pe tema „Managementul calității serviciilor de sănătate – provocări și oportunități” organizate de Fundația Amfiteatru s-a încheiat cu evenimentul organizat la București, în data de 8 decembrie 2022.
Evenimentul a fost organizat în parteneriat instituțional cu Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate și a beneficiat de prezența multor profesioniști marcanți atât din domeniu.
La această întâlnire au fost prezenți peste 50 de participanți: manageri de spitale, responsabili ai structurilor de management al calității și membrii ai acestor structuri, directori medicali, directori de îngrijiri, medici șefi de secții, asistenți medicali șefi, evaluatori de servicii de sănătate, precum și alți specialiști interesați de tema conferinței.
Temele dezbătute au fost de interes major pentru toți participanții și au generat discuții despre procesele și acțiunile care trebuie întreprinse la nivel de spital și în relație cu A.N.M.C.S. S-a vorbit despre implementarea unui sistem funcțional de management al calității serviciilor de sănătate în spitale, despre pregătirea spitalelor pentru evaluare și obținerea acreditării, menținerea și îmbunătățirea funcționalității structurii de management al calității serviciilor de sănătate în perioada de monitorizare post acreditare.
Și de această dată discuțiile au evidențiat nevoia de colaborare dintre spitale, A.N.M.C.S. și instituțiile statului implicate în mod direct în implementarea unui sistem funcțional de management al calității serviciilor de sănătate în spitale. Specialiștii care au coordonat discuțiile au fost:
•VALENTIN – FLORIN CIOCAN – Președinte al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.
•Dr. SORIN UNGUREANU – Director General Adjunct al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.
•Dr. MIHAELA COMAN – Consilier U.E.A.U.S.A in cadrul Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.
•LIVIU DRĂGHICI – Consilier, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate.
Modulul practic al acestei întâlniri a constat în prezentarea aplicației CAPESARO, o aplicație informatică dezvoltată de către Fundația Amfiteatru în cadrul proiectului „Calitate și performanță în sistemul sănătății publice din România”, preluată și dezvoltată de către A.N.M.C.S.
Această aplicație este pusă la dispoziția unităților sanitare pentru optimizarea transmiterii informațiilor necesare pregătirii vizitei de evaluare în vederea acreditării. Cu ajutorul acesteia, în etapa de pre-vizită, se pun la dispoziția comisiilor de evaluare, a structurilor A.N.M.C.S. și a evaluatorilor de servicii de sănătate, toate documentele cerute, în format electronic.
În cadrul conferinței a fost prezentată și importanța continuității asistenței medicale – urgență prespital – UPU.
Galerie foto: